RE: [ADMIN] Ouverture d'une session base de données

Поиск
Список
Период
Сортировка
От philip johnson
Тема RE: [ADMIN] Ouverture d'une session base de données
Дата
Список pgsql-admin
> [...]
>      Thanks!
>

>  --------------
>  Answer in english
>      Hello,
>
>      Typically I would suggest to use a dedicated table that describes ACL
> (using
>  eventually a special table for grouping). This is a more "portable" way
to do
>  this (if authentication changes in PG or if your IT architect decides to
>  upgrade your system to another database system).
>      I don't think using pg_user would slow database down (I don't know why

take a look at
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=31885&release_id=68493
the phplib has everything you need

> [...]
> controle
>  d'accés (Access Control List) ( en utilisant éventuellement une table
>  supplémentaire spéciale pour les groupes). Cette manière de procéder est
plus
>  portable dans le sens où le système d'authentification pourrait changer
d'une
>  version de PG à une autre ou i votre architecte IT décide de migrer votre
>  système sous une base de données autre)
>      Ceci dit je ne pense pas que l'utilisation de pg_user implique un
>  ralentissement la base de donné (Je ne vous pas pourquoi ce serait le
cas).

jetez un oeil ici
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=31885&release_id=68493
la phplib contient le  code dont vous avez besoin

>  Cordialement,
>
> --
> Jean-Christophe ARNU
> The true way goes over a rope which is not stretched at any great height
> but just above the ground.  It seems more designed to make people stumble
> than to be walked upon.
>         -- Franz Kafka

> TIP 5: Have you checked our extensive FAQ?
>
> http://www.postgresql.org/users-lounge/docs/faq.html

В списке pgsql-admin по дате отправления:

От: "Magnus Hagander"
Сообщение: Re: Connecting via SSL not working (except from psql)