Сортировка
От Gilberto Castillo
Тема Re: upsert example about postgres9.5
Дата
Список pgsql-admin

> Hi all,
>
> It's known that postgres 9.5 has introduce  upsert  instruction.
> Is somebody can show  me how to use this instruction ?
> Do the UPSERT commande exists in  SQL ?

insert into accesos_usuarios (usuarios, accesos)
values ('8kdata',1)
on conflict (usuarios)
do update set
accesos = accesos_usuarios.accesos + EXCLUDED.accesos;

insert into accesos_usuarios (usuarios, accesos)
values ('8kdata',1), ('8kdata2',1)
on conflict do nothing;

Tomado de un presentación de Alvaro Hernadez  En Cuba

--
Saludos,
Gilberto Castillo

В списке pgsql-admin по дате отправления:

Сообщение: Re: upsert example about postgres9.5
Сообщение: Re: upsert example about postgres9.5