Re: How to create Function which retruns username and password

От A. Kretschmer
Тема Re: How to create Function which retruns username and password
Дата
Список pgsql-sql
> Dear All,
>
>     I want to create function which returns username and password from the
> database.I have users table in the database.in that i have username and
> password columns.I need return username and password using functions.it is
> urgent. I am waiting for your great response,

test=# create table usernames (username text, passwort text);
CREATE TABLE
test=*# create or replace function get_usernames() returns setof usernames as $$ begin return query select username,
passwortfrom usernames; end;$$ language plpgsql;

CREATE FUNCTION
test=*# insert into usernames values ('user1', 'password1');
INSERT 0 1
test=*# insert into usernames values ('user2', 'password2');
INSERT 0 1
test=*# select * from get_usernames();username | passwort
----------+-----------user1    | password1user2    | password2
(2 rows)

HTH, Andreas
--
Andreas Kretschmer
Kontakt:  Heynitz: 035242/47150,   D1: 0160/7141639 (mehr: -> Header)

В списке pgsql-sql по дате отправления: