Re: russian case-insensitive regexp search not working

Поиск
Список
Период
Сортировка
От Karsten Hilbert
Тема Re: russian case-insensitive regexp search not working
Дата
Список pgsql-general
On Tue, Jul 10, 2007 at 08:40:24AM +0400, alexander lunyov wrote:

> lower() on both sides also does not working in my case, it still search for
> case-sensitive data. String in this example have first char capitalized,
> and result is the same. Seems that lower() can't lower multibyte character.
>
> db=> select lower('Зелен');
Well, no,

    select my_string where lower(my_string) ~ lower(search_fragment);

Does that help ?

(~ does work for eg. German in my experience)

Karsten
--
GPG key ID E4071346 @ wwwkeys.pgp.net
E167 67FD A291 2BEA 73BD  4537 78B9 A9F9 E407 1346

В списке pgsql-general по дате отправления: