Re: [HACKERS] Table aliases in delete statements?

Поиск
Список
Период
Сортировка
От Keith Parks
Тема Re: [HACKERS] Table aliases in delete statements?
Дата
Список pgsql-hackers
Keith Parks <emkxp01@mtcc.demon.co.uk>

>That doesn't seem to work as 3 rows are deleted and not just the
>two duplicates.
>
>emkxp01=> delete from deltest where respdate not in ( select min(s2.respdate)
>from deltest s2 where sessionid = s2.sessionid);
>DELETE 3
>emkxp01=> select * from deltest;
> sessionid |           respdate
>-----------+------------------------------
>         1 | Tue 07 Dec 22:32:01 1999 GMT
>(1 row)
>
>emkxp01=>

Ooops sorry, it does work if I use the tablename.colname syntax.

emkxp01=> delete from deltest where respdate not in ( select min(s2.respdate)
from deltest s2 where deltest.sessionid = s2.sessionid);
DELETE 2
emkxp01=> select * from deltest;           sessionid |           respdate
-----------+------------------------------        1 | Tue 07 Dec 22:32:01 1999 GMT        2 | Wed 08 Dec 00:48:59 1999
GMT
(2 rows)

emkxp01=>

В списке pgsql-hackers по дате отправления:

Сообщение: Re: [BUGS] uniqueness not always correct
Сообщение: Re: [BUGS] uniqueness not always correct