Re: [HACKERS] Table aliases in delete statements?

Поиск
Список
Период
Сортировка
От Keith Parks
Тема Re: [HACKERS] Table aliases in delete statements?
Дата
Список pgsql-hackers
>Bruce Momjian <pgman@candle.pha.pa.us>

>Don't use s1.  Just refer to native deltest in the subquery.  That
>should reference the outer table.

That doesn't seem to work as 3 rows are deleted and not just the
two duplicates.

emkxp01=> delete from deltest where respdate not in ( select min(s2.respdate)
from deltest s2 where sessionid = s2.sessionid);
DELETE 3
emkxp01=> select * from deltest;sessionid |           respdate
(1 row)

emkxp01=>

Keith.

В списке pgsql-hackers по дате отправления: